A. G. Secară

Un pumn de sentimente

Efect secundar 1 (1)

Sunt adi george secară, dar mă tratez… Sunt un timid ipocrit, un monstru, un obsedat, un pudibond moderat, dar mă tratez… Mă veţi întreba cum. Simplu: aştept salariul. Îl cheltui în mai puţin de o oră. Pentru că este foarte mic. Mic. Şi aici mărimea chiar contează! Şi apoi, aştept iar… Mai citesc câte ceva. Mai scriu. Şi despre ce citesc. Mai puţin despre ce văd în jur, pentru că iar ar trebui să mă denunţ pentru complicităţi afective. Goethe ştie de ce! Dar de ce n-aş schimba stilul, vorba vine!? De ce nu aş împrumuta de la Stendhal o oglindă? Cu o astfel de oglindă aş putea fi şi mai ipocrit: m-aş uita pe şestache după chestii omeneşti: nasturi, ochelari, sprâncene, unghii, buze, elastice, agrafe, cercei, inele, roţi, toate însoţind blonde, roşcate, brunete care, nu, nu mă interesează, deoarece, eu sunt un familist tipic, care enervează familiştii atipici şi pe nefamilişti… Un moralist care detestă morala! Care află de la un prieten bun despre „demenţa şi bezna gândurilor”! Gânduri care, binevoitoare, pot „spune” ceva despre sentimente. De pildă, cum ar fi să-i spui cuiva: ştii, am nişte sentimente pentru tine! Câte? Un kilogram, două? Un pumn de sentimente? Apropo, ce aţi face pentru un pumn de sentimente?

A. G. Secară

Foto: Simona Andrei

Efect secundar 1 (2)

Efect secundar 1 (3)

Efect secundar 1 (4)

 

Efect secundar 2 (1)

Efect secundar 2 (2)

Efect secundar 2 (3)

Efect secundar 2 (4)

Efect secundar 2 (5)

Efect secundar 2 (6)

Standard

Leave a Reply

